نظری به ادیان

دینامیسم آفرینش بیان بیست و پنجم - تشابه شگفت انگیز عناصر عالم ها دلیل کاملی بر وحدت است
الذین یتبعون الرسول النبی الامی الذی یجدونه مکتوبا عندهم فی التوریۀ و الانجیل یأمرهم بالمعروف و ینهیهم عن المنکر و یحل لهم الطیبات و یحرم علیهم الخبائث و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم ـ آنان که پیروی کنند از رسول و پیغمبرانی که در تورات و انجیل که نزد آنها است نگاشته می‌یابند ـ آنها را امر به نیکویی و نهی از زشتی خواهد کرد و بر آنان هر طعام پاکیزه و مطبوع را حلال و هر پلید منفور را حرام می‌گرداند و احکام پر رنج و مشقت را که چون زنجیر بگردن خود نهاده اند همه را بر می‌دارد.
قرآن مجید ـ سوره اعراف آیه 157
الیوم احل لکم الطیبات و طعام الذین اوتوالکتاب حل لکم و طعامکم حل لهم ـ امروز هر چه پاکیزه است شما را حلال شد و طعام اهل کتاب برای شما و طعام شما برای آنها حلال است.
سوره مائده آیه 5
یسئلونک ماذا احل قل احل لکم الطیبات ـ ای پیغمبر از تو سؤال کنند که آنها را چه چیز حلال گردید. بگو شما را هر چه پاکیزه است حلال شده.
سوره مائده آیه 4
کلوا من طیبات ما رزقناکم ـ بخورید از روزی های پاک و پاکیزه که به شما دادیم.
سوره بقره آیه 57
یا ایها الذین آمنوا کلوا من طیبات ما رزقناکم ـ ای اهل ایمان روزی حلال و پاکیزه که ما نصیب شما کردیم بخورید.    
 سوره بقره آیه 172
یا بنی آدم خذوا زینتکم عند کل مسجد و کلوا و اشربوا و لا تسرفوا انه لایحب المسرفین قل من حرم زینۀ التی اخرج لعباده و الطیبات من الرزق قل هی للذین آمنوا فی‌الحیوۀ الدنیا خالصۀ یوم القیمۀ کذلک نفصل الایات لقوم یعلمون. قل انما حرم ربی الفواحش ما ظهر منها و ما بطن و الاثم و البغی به غیر الحق و ان تشرکوا بالله ما لم ینزل به سلطاناً و ان تقولوا علی الله مالا تعلمون ـ ای فرزندان آدم زیورهای خود در مقام عبادت برگیرید و هم از نعمت های خدا بخورید و بیاشامید و اسراف مکنید که خدا مسرفان را دوست نمی‌دارد. بگو ای پیغمبر چه کسی زینت های خدا را که برای بندگان خود آفریده حرام کرده و از صرف رزق حلال و طیب و پاکیزه منع کرده بگو این نعمت ها در دنیا برای اهل ایمان است و خالص آن در آخرت. ما آیات خود را چنین واضح و روشن بیان کنیم برای مردمی که اهل فکر و دانش هستند. بگو ای پیغمبر که خدای من اعمال زشت را حرام کرده چه در پنهان و چه در آشکار و گناهکاری و ستمگری بناحق را و شرک به‌خدا آوردن را که بر آن شرک هیچ دلیلی ندارید و این افترا را که از جهل و نادانی هر چه می‌کنید به‌خدا می‌بندید.
الاعراف 31 تا 33
یا ایها الذین آمنوا لاتحرموا طیبات ما احل الله لکم و لا تعتدوا ان الله لایحب المعتدین و کلوا مما رزقکم الله حلالا طیباً واتقوالله الذی انتم به مؤمنون ـ ای اهل ایمان حرام مکنید پاکیزه چیزهایی را که خدا برای شما حلال نموده و ستم مکنید که خدا ستمکاران را دوست نمی‌دارد و هر چیز حلال و پاکیزه‌ای که خدا روزی شما کرده از آن بخورید و بپرهیزید از خدائی که بر او گرویده‌اید.
مائده 87 و 88
رساله اول پولس رسول به تیموتاؤس ـ باب چهارم آیه 1 تا 8 ـ ولیکن روح صریحاً می‌گوید که در زمان آخر بعضی از ایمان برگشته به ارواح مضل و تعالیم شیاطین اصغا خواهند نمود. به ریاکاری دروغگویان که ضمایر خود را داغ کرده‌اند که از مزاوجت منع می‌کنند و حکم می‌نمایند به احتراز از خوراک‌هایی‌که خدا آفرید برای مؤمنین و عارفین حق تا آنها را به شکرگزاری بخورند زیرا که هر مخلوق خدا نیکو است و هیچ چیز را رد نباید کرد اگر به‌شکرگزاری پذیرند ... لیکن از افسانه‌های حرام عجوزها احتراز نما و در دینداری ریاضت بکش که ریاضت بدنی اندک فایده دارد لیکن دینداری برای هر چیز مفید است که وعده زندگی حال و آینده را دارد.