از کتابهای دینی

دینامیسم آفرینش بیان چهاردهم - عمومیت اتم ها سلسه مراتب بی انتها
و من الناس من یعجبک قوله فی الحیوه الدنیا و یشهدالله علی ما فی قبله ـ بعضی مردم از گفتار دل فریب خود تو را به شگفت آرند که از چرب زبانی و دروغ به متاع دنیا رسند و از نادرستی و نفاق خدا را به راستی خود گواه گیرند و چنین کسی بدترین دشمن اسلام است.
سوره بقره آیه 204
و اعلموا ان الله یحول بین المرء و قلبه و انه الیه یحشرون ـ و بدانید که خدا در میان شخص و قلب او حایل است و به سوی او محشور خواهید شد.
سوره انفال آیه 24
و ایشان را یک دل خواهم داد و در اندرون ایشان روح تازه خواهم نهاد و دل سنگین را از جسد ایشان دور کرده دل گوشتی به ایشان خواهم بخشید تا در فرایض من سلوک نمایند و احکام مرا نگاه داشته آنها را به جا آورند و ایشان قوم من خواهند بود و من خدای ایشان خواهم بود.
کتاب حریقال نبی باب یازدهم
مرد نیکو از خزانه نیکوی دل خود چیزهای خوب بر می‌آورد و مرد بد از خزانه بد چیزهای بد بیرون می‌آورد.
انجیل متی باب دوازدهم
تنها در وقتی غیرممکن ، ‌ممکن شود چنان که طومار آسمان به دست بشر پیچیده گردد بدبختی از بین خواهد رفت مگر این که خدا را در قلب کشف کنند.
هندو: اسو تاسواتارا اوپانیشاد آدهپایا 4
آن‌کسی که براهمان را بشناسد برهمان هوشمند و برهمان بی‌پایان را در عین (قلب) خویش بیابد، آن‌ را در عالیترین اثر دریابد، از همه رحمت ها برخوردار شده و با برهمان توانا متصل خواهد گردید.
هندو: تایت تیریاکا اوپانیشاد و الی 2 آنوواکا 1
خداوند در محل قلب تمام مخلوقات قرار گرفته است.
بهاگاوادگیتا
آن کسی که دیگری را با زور متقاعد سازد قلب او را تسخیر نکرده. علت اطاعت آن افراد این است که قدرتشان برای مقاومت کافی نیست. اما آن کس که مردمان را با خلق نیکو و اخلاق مطیع سازد قلبشان را تسخیر ساخته و با مسرت و صداقت متقاعد خواهند شد.
کنفوسیوس: منسیوس 2
آن چه جزء طبیعت مرد عالی است عبارت است از نیکوکاری، درستکاری، خویشتن‌داری و دانش. این ها در قلب جای و ریشه دارند و توسعه و جلوه آنها با یک هم‌آهنگی ملایم در رفتار ظاهر می‌شود.
کنفوسیوس: منسیوس 2