دقت و توجه

دینامیسم آفرینش بیان دهم - اتم

وقتی معدۀ انسان در اثر حرارتی که به علت اغذیه به وجود آمده و آبی که بالای آن مصرف می‌شود گاز تولید می‌کند و این گاز از حد اعتدال و لازم برای بدن بیشتر می‌گردد علائم و آثاری در بدن انسان به وجود می‌آورد مثل ایجاد درد در پهلو و قلب و جاهای دیگر. این ها هشداری است که بایستی متوجه سلامت و تعادل دادن به‌ چربی بدن خود باشیم زیرا همین ازدیاد اَبخره ممکن است باعث احتراق چربی‌ها و سکته گردد.

دقت و توجه
 دستگاه‌ هاضمه بدن انسان و رابطه آن با قلب و سایر اعضاء داخلی

روزه در این قسمت کمک می‌کند و با نظم صحیحی چربی ها (کلسترول Chlostérol) را کم می‌نماید. البته باید شخص مراقب باشد که اگر چربی زیاد دارد در کم کردن آن اقدام نماید و کسی که از کالری و چربی کمبود دارد برعکس درصدد تأمین آن برآید. در موقع افطار نباید غذایی خورد که یک باره کالری را بالا برد.
کسانی که مبتلای به این حالات قلبی می‌شوند باید خود مراقب سلامت خویش بوده از زیاده‌روی در چربی و شیرینی و آب خودداری کنند و از میزان برخی از این مواد کم سازند و طوری با این روش مدارا و عمل نمایند تا کم‌کم حالت تعادل عادی در آنها پدید آید.

یک وسیلۀ تسکین موقتی برای کسانی که مبتلا می‌شوند این است که با دست یا پارچه گرم و داغ روی قلب و محل درد بگذارند تا حرارت داخل به طرف بیرون فشار نیاورد و منفجر نکند. البته این‌عمل موقت است و باید به معالجه صحیح اقدام کرد. روش دیگر استراحت است زیرا حرکت، خود تولید حرارت می‌کند در حالی که استراحت کالری بدن را تعادل می‌بخشد.