زیان کالری بیش از حد

دینامیسم آفرینش بیان دهم - اتم

کالری و چربی زیاده از حد که به بدن وارد می‌شود قلب را ناراحت می‌کند. از یکطرف در بدن چربی جمع می‌شود و همان حالتی است که امروز آن‌ را ازدیاد کلسترول Chlostérol می‌نامند. از سوی دیگر اَبخره معدی در اثر افراط و عدم رعایت نظم غذا افزایش می‌پذیرد و حالت احتراقی در چربی ها تولید کرده یک باره فشار به قلب وارد می‌آورد و سوزش بسیار شدیدی که بی‌شباهت به اثر گلوله نیست در قلب پیدا شده رگی پاره می‌شود و خون از مسیر طبیعی خود خارج شده شخص سکته ناقص می‌کند یا می‌میرد. به اصطلاح امروز این حالات را آنژین دوپواترین قلبی می‌نامند.

در این حالت بدن مثل یک بخاری نفتی است که در آن نفت جمع شده و حرارت زیاد می‌شود و بخاری گنجایش و قدرت عمل احتراق را ندارد و می ترکد. در زمان سابق این‌را دست اندازی اهریمن می‌دانستند و برای آن‌ زمان دلیلی بود. منظور همان عمل افراطی است که به این بیان می‌نامیدند.
گاهی این حالت در مغز پیدا می‌شود و سکته مغزی تولید می‌کند. پیدایش این حالت منحصر به انسان نیست و در حیوانات هم اتفاق می‌افتد چنان که گوسفند و گاو در اثر تغذیه از مواد پرچربی و ویتامینی قوی مثل شبدر به‌حالت احتراق شرائینی دچار می‌شوند.