برادر وحدتی فتح‌الله احدی شیعه اثنی‌عشری، رئیس محترم دبستان و کودکستان ملی احدی تهران

گلهای راهنمایی جلد دوم نظراتی دیگر از برادران وحدتی

ضمن موافقت با نظر وحدت می‌نویسند: وحدت نوین جهانی، سپاس و ستایش بیکران مریزدان مقتدر مهربان را سزاست که سرنوشتم را چنین مقرر فرمود که در عصر شکوهمند و درخشان وحدت نوین جهانی قرار گیرم و با عقاید نوین وحدت که حاوی خداشناسی، حقایق آفرینش، پیام وحدت ادیان و صلح و سلامت قوم انسان است آشنا شوم. با این که مقدرات الهی و لطف پروردگار این افتخار را نصیبم نموده لکن چون برادر وحدتی مسعود ریاضی دوست دیرینه موجب آشناییم با کتب و نشرات وحدت نوین جهانی (تراوشات دانشمند بزرگوار روحانی وحدتی حشمت‌الله دولتشاهی «حشمت‌السلطان») شده‌اند بر خود لازم می‌دانم تشکر نمایم.

ریاضی جسم و روحت شاد بادا تو کردی آگهم از راه وحدت

هر انسانی موظف است به قدر ظرفیت خود به بشریت خدمت کند. اکنون بالاترین وظیفۀ خود می‌دانم که به خواهران و برادران بشری، آنان که این نظریۀ ناقابل را می‌خوانند اعلام نمایم که راه سعادت بشر در پذیرش ایدۀ مقدس وحدت ادیان و پیشنهادات ارزنده وحدتی حشمت‌الله دولتشاهی می‌باشد. وحدت نوین جهانی طریق آسان نجات بشر را از گرداب‌های جهل و جنگ و نفاق که محصول افکار کوتاه و خودخواهی و غرور می‌باشد نشان داده است. هر چه در این راه بکوشم و برای گسترش این ایده مقدس قدم گذارم از بخت بلند خود که به عنایت خداوند قادر متعال نصیبم شده راضی و سپاسگزارم. توفیق عموم خواهران و برادران وحدتی به خصوص وحدتی دکتر عطاءالله شهاب‌پور، وحدتی علی‌اشرف کشاورز، وحدتی مسعود ریاضی را که در راه نشر و اشاعه مرام و عقاید وحدت نوین جهانی می‌کوشند مسئلت و پیروزی و موفقیت وحدتی حشمت‌الله دولتشاهی بنیان‌گزار وحدت نوین جهانی را از یزدان مقتدر مهربان خواهانم. در خاتمه برای خدمت به وحدت عالم بشریت و آدمیت پیشنهادی می‌نمایم:

1. اطفال بی‌بضاعت خواهران و برادران وحدتی را در دبستان احدی که مربوط به اینجانب است مجاناً بپذیرم.

2. سالن دبستان را در ساعات غیررسمی که دبستان تعطیل است در صورت مقتضی به اختیار وحدت نوین جهانی برای تعلیم و تربیت روحی قرار دهم. امید است با این دو پیشنهاد موافقت فرموده و نسبت به این برادر کوچک وحدتی منت گذارند. وحدتی فتح‌الله احدی مؤلف، از پیشنهادات خیرخواهانه و نوع‌پرورانۀ برادر وحدتی ارجمند فتح‌الله احدی و همسر گرامیشان وحدتی پروین‌سادات هاشمی‌نسب صمیمانه تشکر و تقدیر می‌نماید. امید است سایر خواهران و برادران وحدتی در امور خیر عام‌المنفعه همیشه پیشقدم و موفق باشند.