برادر شاپور امیری، از کرمانشاه

گلهای راهنمایی جلد اول نظراتی دیگر از همگامان وحدت نوین جهانی در ایران گلچین از برخی نامه‌های رسیده

نخست، سپاس و ستایش بیکران مرخدای یگانه و بی‌همتا را سزاست که خالق و ناظم مطلق است و قدرت و نیرویش مافوق‌ترین است و عظمتش همچنان، هرچه هست به اراده و خواست او و آنچه حول و تحویل پذیرد به میل و مشیّت اوست، و نیز درود بی‌پایان بر رسولان و راهنمایان و رهبرانی که خداوند مهربان جهت هدایت و راهنمایی بندگانش از جهل به سوی دانش و کمال فرا راه آنان قرار داده و به امر پروردگار بشریت را به طریق خداشناسی و صلح و برادری و وحدت و یگانگی رهنمون شده‌اند و می‌شوند.

حقیر ناچیز تابستان گذشته به وسیله یکی از دوستان به حضور دانشمند محترم جناب آقای مسعود ریاضی شرفیاب و افتخار آشنایی با این علّامه بزرگوار نصیبم گردید و این خواست خدا بود و خدای عزوجل را به قدر عظمتش می‌ستایم و شکرگزارم که باب رحمتش را به رویم گشود و مرا با دنیای باعظمت و پرنور وحدت و وحدتیان به وسیله این فرشته رحمت آشنا گردانید. طی مجالس متعدّد و استماع فرمایشات گهربار ایشان بر مبنای اصول صحیح یکتاپرستی و خداشناسی و چگونگی وحدت یگانگی عالم به درک حقایق بی‌شماری نائل و آنچه را که میل باطنی انسان‌های واقعی بدان گرایش و تشنه آن بود یافتم، این دانشمند گرانقدر مرا به مطالعه کتاب‌های دانشمند و علّامه ارزشمند معظم جناب آقای حشمت‌الله دولتشاهی، حشمت‌السّلطان راهنمایی فرمودند. بحمدالله والمنه توفیق مطالعه چندین جلد از کتاب‌های وحدت نوین به خصوص کتاب‌های با ارزش مکانیسم آفرینش و دینامیسم آفرینش به قلم توانای دانشمند گرانپایه، مفخر ایران بلکه مفخر دانشمندان و تمام دنیا جناب آقای حشمت‌السّلطان دولتشاهی به حقیر دست داد. هرچند که از سواد و معلومات بضاعتی ندارم در حدود فهم و ادراک ناچیزم یقینم حاصل شد این تراوشات ایشان که بر قلب و روح و عقل و فهم انسان اثرمی‌گذارد و خاصه آن که تألیفات این بزرگوار که بر مبنای دستور و نص صریح و صحیح قرآن کریم و منطبق با دین و دانش و حکمت نوین است بی‌شک الهامات الهی و وحی یقین است هیچگونه خرافات و موهومات و باطلی یارای ایستادگی در مقابل این همه گفتار حق که بر دل می‌نشیند و تجلّی می‌کند ندارد، (جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل ‌کان زهوقا) شکی بر آن نتوان‌ کرد که اجرای دستورات و پیشنهادات حضرتش دوای قطعی درد بشریت است.

همان طور که رهبر عالیقدر وحدت نوین جهانی فرموده‌اند دنیای امروز و جامعه بشریت با وضع کنونی احتیاج به چاره و درمان دارد و دوای درد بشریت پوئیدن راه حق و وحدت ادیان و صلح و برادری و یگانگی و... است (چه کلام حقی و چه سروشی شیرین).

حقا که جامعه کنونی بشریت من‌حیث‌المجموع چاره و درمان می‌خواهد و احتیاج به مصلحی دارد به نام (مصلح کل عالم) که امیدوارم مشیّت خداوندی بر آن قرار گیرد که این (نیر اعظم) را بر بشریت و دنیای ‌کنونی به همین زودی طالع و عطا و نازل ‌گرداند که جهان و بشریت را از این گرداب جهل و نادانی، فتنه و فسادها، زشتی‌ها وپلیدی‌ها، برادرکشی و نابسامانی‌ها و چنددستگی و تفرقه بین ادیان برهاند و با ایجاد یک محیط سعادت درخشنده وحدت نوین جهانی جمیع بندگان خدا را تحت لوای یک دین و وحدت کامل درآورده و جامعه انسانیت را به سوی خدا وطریق صلاح رهنمون گردد، به امید آن روز و طالع چنین نوری که رحمت واسعه الهی است تا دنیا و آنچه را که در اوست در بر گیرد انشاالله.

بی‌مقدار روحی فداه با امیدواری به لطف و رحم بی‌پایان یزدان دانای مقتدر و مهربان باایمانی کامل و عقیده‌ای راسخ و محکم به اصول و مرام وحدت و وحدتیان احترام گذاشته و آن را قبول دارم و چنانچه تقدیر و سرنوشتم اقتضا دارد تقاضای پذیریش داشته از خدای مقتدر و مهربان طلب بخشش نموده و امید دارم که انشالله به سلک وحدتیانم درآورده که افتخار خدمتگزاری برادران همنوعم را داشته باشم.

توفیق رهبر عالیقدر و قائد عظیم‌الشأن وحدت نوین جهانی و جامعه بشریت و همکاران و همگامان محترمشان و همچنین‌کلیه خواهران و برادرانی که به چنین نهضت مقدس یزدانی پیوسته‌اند از پیشگاه یزدان مقتدر مهربان خواهانم.

با تقدیم شایسته‌ترین احترامات، جان نثار شاپور امیری‌ گیلانی