تعادل در جامعه

گلهای راهنمایی جلد اول توازن قوا و شکفتگی روح
بعد از فرد خانواده است که بایستی به وضعی نیکو و معتدل اداره شود. عدم توجه به وضع اقتصاد خانوادگی در جهان امروز باعث گرفتاری عدۀ بی‌شماری از خانواده‌های جهان است

مطالبی که درباره تعادل بدن گفته شد، مثل همه قواعد اساسی عالم مشمول واحدهای بزرگتر و بزرگتر خواهد شد؛ مثلاً بعد از فرد خانواده است که بایستی به وضعی نیکو و معتدل اداره شود و اگر خلاف این باشد نتیجه مطلوب نخواهد بود. تعادل خانواده هم رشته‌های مختلف دارد یکی در امور تربیتی و دیگر روابط بین زوجین و پدر و مادر و اولاد و سایر افراد خانواده و ایجاد محیط محبت و مهر و تفاهم و دلسوزی و فداکاری و گذشت و حسن سلوک بین آن ها و دیگر اجرای متعادل امور اقتصادی صحیح برای خانواده که نظم در معاش پیدا شود، زیرا علت بیشتر گرفتاری‌های خانواده‌ها به هم خوردن تعادل اقتصادی و ناراحتی‌های پولی و قرض و سایر آلودگی‌های مالی آن ها می‌باشد. در سایه وحدت و مقررات صحیح الهی این تعادل نیز برقرارخواهد شد.

پس از خانواده شهر است که بایستی تعادل مناسب و پاکیزه درآن برقرار باشد، روابط افراد با هم و اصول همسایگی و همزیستی و کارهای اجتماعی و همگانی مثل خیابان‌ها، پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، فضاهای سبز و باز، نقشه شهرسازی و غیره به بهترین طریق با همکاری و هماهنگی انجام گردد.