1. خیرگی به دریایی از نور و حقیقت

گلهای راهنمایی جلد اول شش دسته گل از گلستان راهنمایی دسته گل اول: طلب و دریافت معرفت

در اقیانوس پر از جلوه و تشعشعات رنگارنگ، در فضایی پر از تلالؤ انوار حقیقت که در هر گوشه از آن غوغایی از حیات و زیبایی و نشاط و حرکت برپاست و بر هر ذرّه آن خیره شوی دنیایی از زندگی و فعالیت در برابر دیدگانت جلوه‌گر خواهد شد، همچنان خیره و مبهوت مانند هزاران متفکر دقیق و صبورکه حیران وادی فهم اسرار این بساط گوناگونند نگران و در حال سیر و کشف، دل خویشتن به این جلوه‌های پر از نور اسرار و این تجلّی‌های تابنده دوختم.

هان ‌ای بشر خواهان حقیقت و ‌ای کسانی که از زندگی دنیا تنها به خور و خواب اکتفا نکرده خواستار فهم اسرار پوشیدنی این دریای بیکران هستید، از خود جنبشی نشان دهید. برخیزید، از روی خلوص نیّت و دل پاک شما هم به این سرزمین حقیقت روی آورید، آتشی در دل خود بیفروزید، دیدگان خویش را به سوی نور متوجه کنید و تصویری از حقایق در آن منعکس سازید. بیایید، بیایید تا با هم در این اقیانوس عظیم حقیقت شنا کنیم و گل‌هایی رنگارنگ از بوستان پاک دانش الهی بچینیم.

تا کی نشستن و در فکر غم روز بودن و منحصراً غصه نان خوردن، آخر جنبشی و حیاتی، آخر نیرویی و نشاطی، آیا نمی‌خواهید دری از حقیقت بر روی دل شما گشوده شود؟ پس بیایید در این سفر الهی همراه باشید تا از جلوه‌گری گلستان الهی کامیاب شویم.