یک نامه گویا و عبرت‌‌انگیز

مکانیسم آفرینش ملحقات چاپ سوم

در خاتمه کتاب از بین نامه‌های بی‌شماری که از سراسر نقاط جهان به ما می‌رسد نامه‌ای را که همین امروز با پست هوائی از آمریکا رسیده برای اطلاع ترجمه می‌کنیم. این نامه از طرف مدیر مؤسسه بزرگ دی‌سنتزلتر، آمریکا است که مراد از آن تشکیل یک شبکه ارتباط برای کوشندگانی است که در راه بهبودی آینده بشر خدمت می‌کنند. رئیس قسمت انتشارات مؤسسه خانم ارل هوبارد است و در شهر لیکویل ایالت کنکتیکوت آمریکا واقع است و با پست هوائی مقداری از انتشارات مؤسسه را برای ما فرستاده‌اند

اینک ترجمه نامه:

7 فوریه 1969

وحدت نوین جهانی ـ تهران

خانم لویز س. لاین مقیم شهر میسولا در مونتانا دربارۀ برنامه وحدت نوین جهانی شما با من صحبت کرده و گفته است که به عقیده وی ما برخی هدف‌های مشترک با یکدیگر داریم.

تقاضا می‌شود اطلاعاتی درباره وحدت نوین جهانی به وسیله پست هوائی برای ما بفرستید. فعلاً وضع آمریکا طوری است که در سواحل شرقی حوادث طبیعی ناراحتی ایجاد کرده و پست زمینی نمی‌تواند برود یا بیاید.

من فعلاً نمی‌دانم حجم مقدار مطبوعاتی که برای من می‌فرستید چقدر است اما چون از شما تقاضا کرده‌ام توسط پست هوائی برای ما بفرستید به ضمیمه مبلغ دو دلار می‌فرستم تا به بهای پست کمکی شده باشد.

از شما تشکر نموده و انتظار دریافت مطبوعات شما را دارم. به ضمیمه مطبوعات شماره 7 و 8 مؤسسه خود را می‌فرستم تا از نحوۀ کوشش‌های ما آگاه باشید. با بهترین تمنیات ـ (خانم) ارل هوبارد

ترجمه فارسی جواب وحدت نوین جهانی

تهران ـ مورخ 15 فوریه 1969 

سرکار خانم ارل هوبارد

نامه جنابعالی واصل گردید و از اینکه نسبت به موسسه وحدت نوین جهانیاظهار تمایل نموده و مشتاقید تحقیقاتی دربارۀ آن به عمل آورید کمال تشکر را داریم و همچنین از خانم لاین که راهنمای شما در این قسمت شده است سپاسگزاریم.

به همراه این نامه با پست هوائی چند قسمت از مطبوعاتمان را که به زبان انگلیسی است تقدیم می‌کنیم و هزینه پست هوائی آن که خواسته‌اید بالغ بر 4 دلار و 12 سنت گردید. مطبوعات زیادی هم به زبان فارسی موجود است که اگر مایل باشید و بتوانید استفاده کنید برای شما ارسال خواهد گردید. امید است همکاری و همفکری بین مؤسسه ما و مؤسسه شما و دوستان و هم‌فکرانتان روزبه‌روز توسعه یافته و در راه سعادت دنیا و پیشرفت وحدت و محبت و انسانیت در بین بشر بتوانیم قدم‌های مؤثر و بزرگ برداریم.

با احترامات صمیمانه

***

در اینجا مطلبی به‌عنوان تذکر به برادران عزیز و علاقمند به وحدت نوین جهانی یادآور می‌شویم. چنانکه می‌بینید علاقمندان به وحدت نوین جهانی و انتشارات آن در دورترین نقاط جهان، در آن سوی کرۀ زمین و دنیای جدید و مرکز تمدن فعلی دنیا به قدری مشتاق و خواهان آن هستند که حاضر نمی‌شوند یکی دو ماه انتظار بکشند تا این مطبوعات را با پست زمینی دریافت دارند بلکه با ارسال هزینه تقاضا می‌کنند ما کتاب‌ها را به‌وسیله پست هوائی برای آنها بفرستیم. این امر نشان می‌دهد که جهان بی‌صبرانه مشتاق و خواهان است که حقایق وحدت نوین جهانی را بشنود و بپذیرد و عمل نماید.

آیا ما از برادران عزیز ایرانی که این ندای مقدس از سرزمین آنها برخاسته نباید انتظار داشته باشیم که بیشتر از آنها به بسط و اشاعه انتشارات وحدت نوین جهانی علاقه نشان دهند؟ آیا وقت آن نرسیده که خواهران و برادران ایرانی ما لااقل صدیک خارجیان به این سازمان مقدس اشتیاق و عشق ابراز دارند؟

البته از عده کثیری از خواهران و برادران ایرانی که با روح ایمان در این راه با ما همگام و همقدم و یار و یاور بوده‌اند و نشانه همکاری آنها را در خلال صفحات این کتاب ملاحظه می‌کنید بسیار متشکر و سپاسگزاریم و توفیق سعادت بیشتر آنها را از یزدان مقتدر دانا و توانا خواستاریم ولی این کافی نیست و بایستی این فکر مقدس به تمام جامعه بسط یابد و ما حق داریم متوقع باشیم که هموطنان عزیز بیش‌از اینها از هدف‌های وحدت نوین جهانی استقبال و پشتیبانی نمایند و در اشاعه و بسط و نشر آن گوی سبقت را از همگان بربایند.