نیروی بسیار

زنجیر سرنوشت گناه و غفلت
دیده شده اشخاص که در خطر غرق شدن هستند با اینکه در حال عادی بیشتر از یک صد متر نمی‌توانند شنا کنند یکباره در هنگام پیدایش خطر نیرویشان چندبرابر شده و حتی تا چند کیلومتر شنا کرده‌اند.

گاه اتفاق می‌افتد که یکباره نیروی شگرفی که خارج از قدرت معمولی انسان است در او پدید می‌آید. مثلاً دیده شده اشخاص که در خطر غرق شدن هستند با اینکه در حال عادی بیشتر از یک صد متر نمی‌توانند شنا کنند یکباره در هنگام پیدایش خطر نیرویشان چندبرابر شده و حتی تا چند کیلومتر شنا کرده‌اند.

شخصی که به زحمت راه می‌رود هنگام تعقیب ناگهانی یکباره نیروی بزرگی در خود احساس می‌کند و شروع به دویدن می‌کند و مسافت زیادی را در حال دو طی می‌نماید.

سخنرانی که قبل از شروع سخنرانی از ابهت جمعیت می‌ترسید و تقریباً حالت لرزش بدنش را فراگرفته هنگامی که پشت تریبون قرار گرفت نیرویی قوی در خویش احساس می‌نماید به طوری که واقعاً بر جمعیت مسلط می‌شود.

گربۀ خانگی و ماکیان و سایر حیواناتی که از انسان فرار می‌کنند وقتی خود را در چارچوبی محاصره دیدند و راه فرار برایشان مسدود شد یک نیروی قوی در آنها به وجود می‌آید که حالت سبعیت به آنها دست می‌دهد و به طرف شخصی که مزاحمشان شده حمله می‌کنند.

پستاندار یا پرنده ماده‌ای که بچه‌های خود را در خطر حملۀ مهاجم می‌بیند چنان قوی و حمله‌کننده می‌شود که اغلب می‌تواند با قدرتی شگرف خطر را از نوزادان خود دور کند.