نحوۀ حرکت سیاله

زنجیر سرنوشت وضع فیزیولوژی بدن و حرکات سیاله‌ها
هر سلول، هر یاخته و هر جزء از بدن یا گلبول یا ذرات خون پوسته‌ای دارند که بسیار ریز است و دیده نمی‌شود.

وقتی سیّاله به حرکت درمی‌آید همه بدن را حرکت می‌دهد. کالبد ثقیلی که شما می‌بینید و بدن شما را تشکیل می‌دهد این طور که در ظاهر به نظر می‌رسد نیست بلکه قسمتی از آن ثقیل است و قسمتی سبک‌وزن. در هر سلول و هر یاخته و هر قسمت از اجزاء بدن که توجه کنید پوسته‌ای هست. همه سلول‌ها و یاخته‌ها و غیره دارای پوسته‌ای هستند که از یک سوی آنها را محفوظ می‌دارد و از سوی دیگر آنها را از هم جدا سازد.

غلاف که در شعر بیان شده به معنی پوسته است. هر سلول، هر یاخته و هر جزء از بدن یا گلبول یا ذرات خون پوسته‌ای دارند که بسیار ریز است و دیده نمی‌شود. هر گلبول هم گلبول‌های دیگر دارد و این مطلب تا بی‌نهایت ادامه دارد. پوسته برای محفوظ کردن جسم گلبول و ذرات و جسم بشر است و در عین حال جدای از آن است. ما این پوسته‌ها را در همه حیوانات و نباتات نیز می‌توانیم ببینیم. ملاحظه کنید که پوسته گلبول یا سلول تا چه اندازه لطیف است. در اینجا مقصود از پوسته هم پوستۀ گلبول و هم پوسته جسم می‌باشد.

مقصود از کلمه لاش یا لش علاوه بر معنی جسد معنی لایه یعنی پوسته نازک را می‌دهد. لایه‌ها پوسته‌های نازکی هستند که در گوشت می‌بینید ولی لایه‌هایی ریزتر و ریزتر هم دارند که با چشم ساده دیده نمی‌شود. حال ببینید لایه گلبول چگونه است و چطور دیده نمی‌شوند.