نظری به کتب دینی سایر ادیان

دینامیسم آفرینش بیان سیزدهم - اعمال اتم در این جهان انواع اتم
سفر خروج 7-18- پس خداوند چنین می‌گوید از این خواهی دانست که من یهوه هستم همانا من به عصایی که در دست دارم آب نهر را می‌زنم و به خون مبدل خواهد شد و ماهیانی‌که در شهرند خواهند مرد و شهر گندیده شود و مصریان نوشیدن آب نهر را مکروه خواهند داشت. و خداوند به موسی گفت به هارون بگو عصای خود را بگیر و دست خود را بر آب‌های مصر دراز کن و بر نهرهای ایشان و جوی‌های ایشان و دریاچه‌های ایشان و همه حوض های آب ایشان تا خون شود و در تمام زمین مصر در ظروف چوبی و ظروف سنگی خون خواهد بود و موسی و‌ هارون چنان که خداوند امر فرموده بود کردند و عصا را بلند کرده آب نهر را به حضور فرعون و به حضور ملازمانش برد و تمامی آب نهر به خون مبدل شد و ماهیانی‌که در شهر بودند مردند و نهر بگندید و مصریان از آب نهر نتوانستند نوشید و در تمامی مصر خون بود.
در باب هشتم آیات راجع به پیدایش وزغ و از بین رفتن آن توسط موسی و همچنین پیدایش پشه و از بین بردن آن و درباب نهم درباره مردن مواشی و باریدن تگرگ و باریدن آتش سخن گفته است. و در باب دهم درباره ظهور ملخ و خوردن همه نباتات و ظهور تاریکی بیان شده و در باب یازدهم و دوازدهم و سیزدهم مردن تمام نخست‌زادگان انسان و حیوانات و در باب چهاردهم آیات (31 تا 36) درباره مردن لشکر فرعون در آب‌های دریا سخن می‌گوید.
سفر پیدایش 24:19 ـ آن‌گاه خداوند بر سدوم و عموره گوگرد و آتش از حضور خداوند از آسمان بارانید و آن شهرها و تمام وادی و جمیع سکنه شهرها و نباتات زمین را واژگون ساخت ـ 28: و چون به سوی سدوم و عموره و تمام وادی نظر انداخت دید که اینک دود آن زمین چون دود کوره بالا می‌رود.
سفر پیدایش هفتم 10- و واقع شد بعد از هفت روز که آب طوفان بر زمین آمد و در سال شش صد از زندگانی نوح در روز هفدهم از ماه دوم در همان روز جمیع چشمه‌های لجه عظیم شکافته شد و روزنه‌های آسمان گشوده و باران چهل روز و چهل شب بر روی زمین بارید 17- و طوفان چهل روز بر زمین می‌آمد و آب همی افزود و کشتی را برداشت که از زمین بلند شد و آب غلبه یافته بر زمین همی افزود 21 و هر ذی‌جسدی که بر زمین حرکت می‌کرد از پرندگان و بهائم و حیوانات و کل حشرات خزنده بر زمین و جمیع آدمیان مردند هر که دم روح حیات در بینی او بود که از هر که در خشکی بود مرد و خدا محو کرد و هر موجودی را که بر روی زمین بود از آدمیان و بهائم و حشرات و پرندگان آسمان پس از زمین محو شدند و نوح با آن چه همراه وی در کشتی بود فقط باقی‌ماند.
در انجیل متی فصل 24 آیات 15 تا 22 درباره عذاب‌هایی که در اورشلیم نازل خواهد شد از طرف حضرت مسیح (ع) سخن می‌گوید: در آیه 29 می‌فرماید: و فورا بعد از مصیبت آن ایام آفتاب تاریک گردد و ماه نور خود را ندهد و ستارگان از آسمان فرو ریزند و قوت‌های افلاک متزلزل گردد.