چگونگی مطلب

دینامیسم آفرینش بیان سیزدهم - اعمال اتم در این جهان انواع اتم

حال علت و چگونگی جمع شدن اتم‌ها را در سوراخ ها و شکاف ها بیان می‌دارم.

آنجا که درباره عشق اتم و تعقیب کردن یکدیگر سخن گفتم به خاطر آورید. ضمن این تعقیب دست‌جمعی که به سرعت دنبال هم می‌روند از این شکاف به شکاف دیگر و از آنجا به جای دیگر حرکت می‌کنند مانند عده‌ای ماهی‌های کوچک که در پیچ و خم صخره‌های دریاچه یکدیگر را دنبال نمایند. ضمن این تعقیب در محلی به دام و تله می‌افتند و در ‌بن بست واقع می‌شوند که راه فرار از آنجا ندارند. اتم‌ها در همان محل کوچک اجتماع می‌کنند و اتم‌های دیگری به آنها می‌پیوندند و دنبال آنها می‌آیند و چون راه فرار نیست همه در آن محل متمرکز می‌شوند. وضع اتم ها در آن محل عادی نیست بلکه در فضایی محدود چندین برابر تعداد معمولی جمع می‌شود به طوری که فشار عظیمی به وجود می‌آید.

عکسی از فرار مردم از انفجار آتشفشان کوه مراپی درکلاتان در مرکز جاوای اندونزی در جولای 2011

این ها می‌خواهند از بن‌بست خارج شوند ولی راه فرار ندارند. اتم‌های مثبت و منفی که نظم آنها دچار اختلال شده با هم تماس پیدا نموده و تولید نیروی فوق‌العاده الکتریسیته می‌کنند که با کمال قدرت به دیواره‌های شکاف بن‌بست فشار وارد می‌آورند. هر کجا فشار بیشتر و پوسته زمین نازک‌تر است آنجا شکافته می‌شود.
این است سر پیدایش زلزله و آتشفشان که می‌توان آن‌ را مین‌گذاری اتمی زمین نام نهاد که از زیر زمین به سطح زمین می‌آید. خرابی و آتش گرفتن شهر لوط و سودوم و گمور و نظایر آنها که در کتب مذهبی مذکور می‌باشد به امر و مشیت الهی به‌وسیله همین اتم‌ها انجام گردیده است.

قرآن فرماید: قل هو القادر علی ان یبعث علیکم عذاباً من فوقکم او من تحت ارجلکم (انعام 65) بگو او است توانا از این که برانگیزد بر شما شکنجه از بالای شما و از زیر پایتان.
در سوره عنکبوت آیه 39 فرماید: فکلا اخذنا بذنبه فمنهم من ارسلنا علیه حاصبا و منهم من اخذته الصیحه و منهم من خسفنا به الارض و منهم من اغرقنا و ما کان الله لیظلمهم و لکن کانوا انفسهم یظلمون. یعنی پس همه را به گناهانی که کردند به عذاب برگفتیم پس برخی از آنها بود که برایشان تندباد سنگریزه فرستادیم و بعضی را به‌وسیله صدایی مهیب هلاک کردیم و بعضی را در زمین فرو بردیم و بعضی را در دریا غرق ساختیم. خداوند به آنها ظلم روا نمی‌دارد بلکه خودشان به خود ظلم می‌کنند.

درباره قوم لوط در سوره اعراف آیه 82 ـ سوره حجر آیه 74 سوره شعرا آیه 173 سوره نمل آیه 60 سوره قمر آیه 33 بیان می‌فرماید که خلاصه آن دو آیه زیر است:
فلما جاء امرنا جعلنا عالیها سافلها و امطرنا علیها حجاره من سجیل منضود ـ مسموه عند ربک و ما هی من‌الظالمین ببعید (هود 84) پس چون امر ما فرا رسید آن‌ را زیر و زبر ساختیم و بر آنها از سنگ گل بر هم فشرده بارانی باریدیم نشان کرده شده که از ستمکاران دور نبود.
انا منزلون علی هذه القریه رجزأ من السماء بها کانوا یفسقون (عنکبوت 33) بر افراد این قریه عذابی از آسمان برای اعمالی که می‌کردند فرو فرستادیم.
درباره قوم شعیب در سوره اعراف آیه 90 سوره شعرا آیه 189 و سوره عنکبوت آیه 36 مطالبی بیان می‌فرماید که خلاصه آن این است:
و اخذت الذین ظلموا الصیحه فاصبحوا فی دیارهم جاثمین (هود 97) پس گرفت آنها را آوازی مهیب و در خانه‌های خود کشته شدند. 
درباره قوم صالح در سوره قمر آیه 31 شرحی می‌فرماید. همچنین در سوره اعراف آیه 76 عذاب آنها را شبیه به عذابی که برای قوم شعیب بیان شده خبر می‌دهد.
درباره اصحاب حجر سوره حجر آیه 83 نیز عذابشان را صدای مهیب بیان می‌فرماید.