هوای متراکم یاکمپرس

دینامیسم آفرینش بیان سیزدهم - اعمال اتم در این جهان

هوای متراکم که صاحب نیروی شگرفی است و این همه در صنایع از آن استفاده می‌کنند همین است. هوایی را که مخصوص فضای معینی است به وسیله ارسال هوای بیشتر فشرده و متراکم می‌سازند، به هم می‌فشارند، فضا را تنگ می‌کنند در نتیجه هوای مزبور که از تراکم اتم‌ها حاصل شده قوت و نیرو می‌یابد و دارای فشار و قدرت می‌شود. این فشار و قدرت همانا قدرت روحی و الکتریکی اتم‌ها است.
این همان هوایی است که در پیستون اتومبیل فشرده شده و با یک جرقه الکتریکی مشتعل گردیده پیستون را با فشار عقب می‌زند. در موتورهای دیزلی شمع که موجد جرقه است وجود ندارد و همان حرارت فوق‌العاده ناشی از تراکم هوا که به 1200 درجه فارنهایت می‌رسد باعث مشتعل نمودن سوختی است که به شکل مه لطیفی به بالای پیستون وارد شده و پیستون را به شدت عقب می‌زند. (1200 درجه فارنهایت معادل است با 650 درجه سانتیگراد).

هوای متراکم با کمپرس
هوای متراکم با کمپرس
هوای متراکم با کمپرس
هوای متراکم با کمپرس
هوای متراکم با کمپرس
هوای متراکم با کمپرس

وسائلی که به وسیله هوای متراکم کار می‌کند. از چپ به راست و بالا به پائین  1- ماشینی که با هوای متراکم حرکت می‌کند  2- لیفتر ماشین در گاراژ  3- مته دستی  4-تفنگ میخ   5- اسپری رنگ   6- تمیز کننده فشار آبی

این همان نیرویی است که در تفنگ‌های بادی متراکم شده گلوله را پرتاب می‌ سازد. همان قدرتی است که در کمپرسورهای تولید باد جمع شده ادوات بزرگ صنعتی را بکار انداخته کوه‌ها را سوراخ می‌کند و سنگ‌ها را می‌ترکاند، چکش ها و پرس های سنگین را فرود می‌آورد. همان قوه‌ایست که در اغلب اسلحه جنگی به کار می‌برند. خلاصه قسمتی از نیروی هوای متراکم همان نیروی اتم است و برای امتحان می‌توانید چوپ پنبه‌ای به در تلمبه‌ای گذارید و تلمبه را به کار اندازید تا ‌ببینید چوپ‌پنبه با چه قدرتی پرتاب می‌شود.

هوای متراکم یا کمپرس
ابرهای مرکب از کومولوس ونیمبوس

 

هوای متراکم یا کمپرس
ابرهای از نوع کومولوس