پرفسور ام شرنزریگ لیند ـ اسقف اعظم کلیسای گنوستیک جهانی ـ مدیر امرینوس ا (. اس. او) ودادو ـ ‌هاوانا ـ کوبا ـ آمریکای مرکزی

دینامیسم آفرینش ترجمه خلاصه ای از برخی نامه‌های واصله از نقاط مختلف جهان

11/5/54
ما خوشحالیم از این که شما را برادران مشتاقی دیدیم و امیدواریم در آینده با هم کار کنیم. چندان اهمیت ندارد که ما از لحاظ جغرافیایی از یکدیگر آن قدر دور هستیم چرا که از لحاظ معنوی و روحی با هم یکی می‌باشیم. جوفا مقداری از مطبوعات ما خدمتتان ارسال گردیده است. ما در پاییز گذشته سه کنگره در شهر پاریس منعقد کردیم و این تقریباً هر ساله کار ما است.
29/9/54 ما خوشحالیم از این که اطلاع یافتیم که شما بسیار فعالید و موفقیت‌های غیر منتظره پیدا کرده‌اید.
سراسر دنیا مشتاق است که راه حل هایی درباره مسائل جاریه پیدا کند زیرا از جنگ و گرفتاری های اقتصادی بیمار و از فقر امور اخلاقی و روحی خود که راه پوسیدگی گرفته دچار سخت‌ترین فشار است.
بیست و چهارمین جلسه «پارلمان دائمی ادیان جهانی» قرار است از 24 تا 31 دسامبر 1954 در پاریس تشکیل گردد و ما تاکنون عده کثیری تقاضای شرکت در آن را ثبت نموده و مقدار زیادی درخواست و مدارک و مطبوعات از همه جای دنیا دریافت داشته‌ایم.
هرگاه «وحدت نوین جهانی» پیام مخصوصی برای ارسال داشته باشد ما خوشحال خواهیم بود که علناً آن‌ را اعلام نمائیم و آن‌ را در این جا چاپ کنیم. بشریت احتیاج به خدمت‌کنان فعالی مانند شما دارد. امید ما برآن است که شما در آینده بزرگترین توفیق را داشته باشید و اگر ما بتوانیم در هر راهی به شما کمک کنیم لطفاً به اطلاع ما برسانید