جاک هومان ـ خبرنگار جهانی مطبوعات ـ هورن ـ هلند

دینامیسم آفرینش ترجمه خلاصه ای از برخی نامه‌های واصله از نقاط مختلف جهان

54/4/22
رهبری بشریت به سوی آزادی مسأله‌ای ست که امروز مورد نیاز است. به علاوه بشر امروز دیگر احتیاج به دوا ندارد بلکه سلامت می‌خواهد ـ نیاز به معلومات بیشتر ندارد بلکه حکمت بیشتر می‌خواهد ـ نیاز به جمعیت های بیشتر ندارد بلکه وحدت بیشتر می‌خواهد. نیاز به ملت های بیشتر ندارد بلکه انسانیت بیشتر لازم دارد و نیاز به تشریفات مذهبی ندارد بلکه خداپرستی می‌خواهد.
هرگز چنین نزد خود احساس نکنید که شما یک فرد عادی بشر و فردی از بین میلیون ها فرد هستید. هیچ فکر نکنید که تا وقتی همکاری هزاران نفر از سراسر دنیای حاصل نگردد هیچ کار مهمی از ناحیه شما انجام نخواهد گردید. خیر چنین نیست زیرا فراموش کرده‌اید که هر فکری که از ناحیه شما صادر و پخش شود… بلی شما که ظاهراً یک فرد عادی بشرید… هر فکری که به طریق شایسته و صحیح با ایمان خالص و کامل به‌خداوند صادر گردد و محض ألله باشد همیشه مورد پشتیبانی کلیه خیرخواهان سراسر جهان خواهد بود زیرا در هر کجا هستید همیشه آماده‌اند کمک های نامرئی خویش را به‌کارگران مخلص بی‌نظر خدائی تقدیم کنند.

جاک هومان
روزنامه نگار هلندی
هورن - هلند

هر فکری که شما بیرون فرستید تموجی است که هرگز از بین نخواهد رفت. این فکر در حال تموج و اهتزاز پیش رفته و هر ذره از عالم را به اهتزاز در می‌آورد و هرگاه افکار شما عالی و پاک مقدس و نیرومند باشد هر فکر موافق و مساعدی را به اهتزاز و تموج در می‌آورد. تمام مردمانی که مانند شما هستند بدون این که خود متوجه باشند افکاری را که شما فرستاده‌اید دریافت نموده، و بر طبق استعداد و ظرفیتی که دارند نظیر آن افکار را می‌فرستند. نتیجه آن است که بدون این که شما از نتایج کار خود خبر داشته باشید، نیروهای عظیمی را به حرکت و اهتزاز می‌آورید که با یکدیگر همکاری خواهند نمود و این نیروی عظیم فکرهای متفرق تنها و خودخواهانه و ناپسند را از قدرت خواهند انداخت. درست همان طور که خورشید دائماً در کار است و هر قطره از آب را که در سطح زمین است مبدل به بخار خواهد نمود و درست همان طور که تمام این بخارها در بالا دست به دست هم داده به‌صورت ابر در می‌آید تمام افکاری که شما از آن گوشه دور افتاده بیرون می‌فرستید بالا خواهد رفت و هم چنان سبک بال در فضا شناور خواهد شد و با افکار کسانی که مانند شما فکر می‌کنند متحد خواهد گردید و بالاخره همه این افکار با نیروی عظیم به پائین خواهد آمد.
این برای شما کاری است ساده و در عین حال بسی مهم که باید بکنید. شما می‌توانید و مطمئنم که می‌کنید.