دکترک. نیمو ـ رئیس فرقه خدمات تصوف نماینده جمعیت وگان آمریکا- اشنو کالیفرنیا

دینامیسم آفرینش ترجمه خلاصه ای از برخی نامه‌های واصله از نقاط مختلف جهان

54/5/7
جناب آقای حشمت‌الله دولتشاهی ـ کرمانشاه وحدت نوین جهانی.
از دریافت نامه و مجله شما تشکر می‌کنم. تصویر زیبای گل و پرندگان که روی جلد بود بسیار جذاب است. در حقیقت من طرفدار صلح و برادری برای همه منجمله حیوانات هستم. لذا هر کوشش در راه صلح برای ما جالب است و به عنوان قدمی نزدیکتر به سوی آرمانمان برای ما سودمند می‌باشد.
ما یک مجله سه ماهه گیاهخواری و دو مجله ماهیانه گیاهخواری داریم. از هر کدام نسخه‌ای برای شما می‌فرستم. از خداوند خواهانم شما و همکاران شما را برای کوششی که در راه صلح جهانی می‌کنید توفیق عنایت فرماید. برای من موجب کمال مسرت بود که یک نسخه از تبریک سال نو را دریافت کردم و مفاد آن‌ را با مسرت خواندم. این اثر بزرگی است زیرا کوششی بزرگ در راه صلح بدون در نظر گرفتن طبقات جامعه و عقاید و رنگ و نژاد و غیره می‌باشد. و هر کوششی که در راه صحیح مبذول گردد تا حدود خود شاهد موفقیت را در آغوش خواهد کشید.
ما همه برادران یکدیگریم و این یک حقیقت زندگی است زیرا همگی ما جرقه‌هایی از نیروی الهی هستیم ـ جرقه‌های الهی و مخلوقات خدا و عالم او. هرگاه کسانی هستند که ما را دوست نمی‌دارند و نمی‌خواهند ما را در دایرۀ محبت خویش منظور دارند ما دایرۀ خود را به‌قدری وسیع و به‌قدری مشمول کننده خواهیم ساخت که آن ها را نیز در بر بگیریم.