عالیجناب اسقف ر.س پیت کتلی- نماینده جمعیت اوکئومیک برای اتحاد عیسویان (سویس)جمعیت زندگانی الهی (هندوستان) اتحاد جهانی (الجزایر)- اسقف عمومی کلیسای کاتولیکی مجاردر انگلستان- نماینده دانشگاه هند و کوبا در لاهاوان برای انگلستان نماینده آکادمی بین‌المللی و سایر جمعیت ها و مراکز دینی و اجتماعی ـ وست‌هارو ـ میدل سکس انگلستان.

دینامیسم آفرینش ترجمه خلاصه ای از برخی نامه‌های واصله از نقاط مختلف جهان
سرنامه‌های (برادری جهانی دانشمندان)

9/4/54 -از دیدن و خواندن اخبار دربارۀ نهضت عالی شما بسیار مسرور شدم. اگر بتوانم در این جا به شما کمک کنم با کمال میل خواهم نمود. سالیانی است که من نظیر این آرمان ها را که شما دارید مورد علاقه شدید قرار داده‌ام چنان که میل دارم که کلیۀ مردمان دینی در راه ترقی و ارتقاء بشریت کار کنند و هدفشان ساختن دنیای بهتر باشد… مسرور خواهم شد که در این جا نمایندۀ شما در انگلستان و ایرلند شمالی باشم.
اگر با این فکر موافقید لطفاً نظر خود را ابراز دارید و اعتبار نامه‌های لازمه را برای من بفرستید و حکمی دایر به این موضوع برایم ارسال دارید.
13/4/54 این نامه را از طرف پرفسور هـ . شلیو رئیس آکادمی بین‌المللی که مراکز آن در لندن ـ پاریس ـ نیویورک ـ ایتالیا و غیره است می نویسم. شما اخیراً محبت کرده و کتابچه عالی خود را برای ایشان فرستادید. پرفسور از آن بسیار خوشوقت و به آن علاقمند شد. از من خواست تبریکات وی را به شما بگویم و بیان دارم که جمعیت برادری دانشمندان یا آکادمی بین‌المللی او میل دارد یک دیپلم دکترا به مدیر مجله شما اعطا نماید تا بدین وسیله مراتب قدرشناسی و احترامی که پرفسور شلیو و شرکای دانشمندش نسبت به جمعیت شما دارند ابراز گردد.
… به علاوه این شناسایی امیدوارم نشانۀ افتخار و قدردانی نسبت به کلیه سازمان شما در ایران باشد. ما مردم مغرب زمین بسیار خوشحالیم که نیرو و نفوذ شما را برای نجات بشریت از تنگنای نومیدی ناظریم و بهترین آرزوهای خویش را برای موفقیت و مسرت آینده شما می‌فرستیم. این طور فکر می‌کنیم که آغاز کار جمعیت پر ارزش شما در این زمان فال نیکویی برای آینده می‌باشد.
پرفسور شلیو که در لندن ناحیه غربی 14 زندگی می‌کند از من خواست به شما بگویم که جمعیت دانشمندان او به نام «برادری جهانی دانشمندان» هدف ها و نظرات مؤسسه شما را قبول دارند. یعنی تبلیغ وحدت در بین کلیه عقاید و ادیان و اشاعه محبت ـ صلح ـ برادری و هماهنگی به همه افراد بشر. می‌خواهیم بدانیم که آیا «وحدت نوین جهانی» می‌تواند برای او نظرات و پیشنهادات خویش را دایر به هماهنگ ساختن و نزدیک و متحدکردن کار شما و او ارسال دارد. بسیار ممنون می‌شود هرگاه قبلاً دربارۀ این موضوع با همکاران خود صحبت بفرمائید.