عالیجناب اسری جرج مهاراج ـ رهبر معبد جاین ـ دیلوارا ـ کوه آبو ـ هندوستان

دینامیسم آفرینش ترجمه خلاصه ای از برخی نامه‌های واصله از نقاط مختلف جهان
آقای مهاراج
در مقابل معبد دیلوارا

54/4/12 ضمن تشکر بسیار وصول کتابچه بسیار جالب شما و همچنین نامه محبت آمیزتان را اشعار می‌دارد. من بسیار خوشحال شدم از این که دیدم که وجود ذی شرافت شما از هیچ کوشش و رنجی فروگذار نمی‌کنید که در مقابل بشریت بدون در نظر گرفتن طبقات و عقیده و ملیت تعلیمات بسیار اصیل و الهام شده الهی خود را برای بهبودی نژاد بشر قرار دهید و بدین وسیله حصول عهد صلح و برادری و آزادی جهان را سبب شوید.
دعاهای خیر ما و رحمت الهی به همراه شما می‌باشد زیرا این کار شما که جنبه بزرگ الهی دارد موجب ابلاغ اصول عقاید (دکترین) شما در فواصل دور و مناطق وسیع خواهد شد و ترسی نداشته باشید زیرا واحدی که به همراه حق باشد خود در حکم اکثریت است.
54/8/15 ـ ما از مراکز خود در دیلوارا کوه آبو به خاطر تعطیلات تابستانی حرکت کرده و به کوه‌های هیمالیا آمده‌ایم. تا ماه اکتبر در این جا خواهیم ماند و هنگام بازگشت به کوه ابوسری به بنارس و کلکته و دهلی خواهیم زد.
اکنون می خواهیم یکی از مشخصات پیامبر بزرگ شما را در این جا یادآوری کنیم. محمد (ص) نه تنها یک مبلغ بزرگ و یک مرد سیاسی و اداره کننده کشور بود بلکه علاوه بر این ها قانون گزار بوده است زیرا قانونی که پیامبر آورد مناسب با احتیاجات و درخواست های زمان خودش بوده است.