آقای و. ب. کارکوک ـ‌ ناشر مجله «تروث ایناکشن سرویس» لس آنجلس- کالیفرنیا- آمریکا

دینامیسم آفرینش ترجمه خلاصه ای از برخی نامه‌های واصله از نقاط مختلف جهان

بدین وسیله رسید کتابچۀ شما را به نام تبریک عید طبیعی جهانی و برخی پیشنهادات سودمند به عالم بشریت که بسیار زیبا است و با شکوه و جلوه کامل تهیه شده اشعار می‌دارد ـ فوراً این حقیقت بر ما آشکار شد که این کتاب انعکاس ارزش عظیم کوشش های شماست… ما سراسر آن‌ را خواندیم همین که شروع به خواندن آن کردیم دیگر نتوانستیم آن‌ را زمین گذاریم تا وقتی‌ که تمام آن‌ را خواندیم. تاکنون چیزی به دست ما نرسیده که از لحاظ حکمت معنوی و روحی و شکوه بالاتر و یا حتی مساوی با این پیام عظیم شما باشد. از شما تشکر می‌کنم. تشکر می‌کنم بیش از آن چه کلمات قدرت بیان تشکر مرا داشته باشد.
دعای شما بدرگاه خدا به خاطر کلیه کسانی که با شما هم فکرند در این جا با آغوش باز و مسرت استقبال شد. ما هم مانند شما برای این اقدام پر از موفقیت تشکر می‌کنیم.
بار دیگر و بار دیگر از شما برای این اقدام خارق‌العاده که به این زیبایی انجام گردیده تشکر می‌کنیم. در حالی که امیدواریم اخبار شما را دریافت داریم و چشم به راه موفقیت شما در اقدام عظیمتان هستیم همیشه مراتب محبت و احترام عمیق خود را اظهار می‌داریم.
19/8/54- این کتاب یا کتابچه و این تقدیم تبریک به کلیه جهان به‌منظور حسن تفاهم و دوستی که هدف آن وحدت جهانی توأم با صلح و سعادت است یکی از اقدامات برجسته این زمانه و دوران می‌باشد و هیچ اقدامی از آن چه تاکنون دیده‌ایم بالاتر از آن نمی‌باشد.
… ارسال یک مقاله برای شما در مقابل شاهکار ادبی بی‌نظیرتان کاری بس دشوار خواهد بود لیکن برتر از همه، عمیق ترین مراتب محبت و قدردانی ما را برای آن چه می‌کنید و اعمالی که در راه صلح سراسر بشریت انجام می‌دهید به پذیرید.
همچنین در این حقیقت که شما شایسته‌اید که با هماهنگی به کمک عقل و درایت و حکمت فوق‌العاده‌ای که دارید نظرات خود را در کتب و مطبوعاتتان به اطلاع جهان برسانید.
13/9/54 ما کار عظیم شما و مخصوصاً قبول کردن ما را به عنوان اعضاء وحدت نوین جهانی عمیقاً قدرشناسی می‌کنیم. با اتحادی که شعار اساسی شماست و با محبت و صلح و برادری و هماهنگی و همکاری بین همه افراد بشر، هدف شما بایستی همانا برقراری پرشکوه اصولی که اعلام می‌دارید در روی زمین باشد و تمنای ما آن است که چنین بشود.
از خداوند خواهانیم شما و کلیه مدیران شما را در وظیفه پرعظمتی که شما به عهده گرفته‌اید پیروز بدارد.